Bowlen, bier en bijzondere verkleedoutfits: dit was het Kantoorweekend 2021

We hebben er even op moeten wachten, maar wat was dit het waard… Het Kantoorweekend 2021 was er weer eentje voor in de boeken! Wil je nog even nagenieten? Lees dan alle ins en outs van dit legendarische weekend in deze Fonky Story. Alle foto’s nog eens bekijken? Die vind je hier.

Op naar Gent! 
Al vanaf ‘s ochtends vroeg stonden onze Fonkianen in de startblokken om het weekend weer zoals vanouds af te trappen; samen een shiftje lopen. Van kranten verkopen tot leads terugbellen; verspreid door heel Nederland stond iedereen klaar om alles te geven en een mooie score neer te zetten. 

Na de shifts was het snel instappen en wegwezen. Op naar Gent! Vanaf alle vestigingen vertrokken auto’s naar onze buren in het Zuiden. Het waren nogal wat kilometers die gemaakt moesten worden, maar door het geouwehoer van onze collega’s vloog de tijd voorbij. Uiteraard werd er ook een pitstop gemaakt bij wat pittoreske etablissementen (lees: de MacDonalds en de Vlaamse variant hierop, de Quick) langs de snelweg voor wat krachtvoer. 


Shirt uit en zwaaien
Dat krachtvoer bleek hard nodig, want eenmaal aangekomen bij het hotel doken we vrijwel direct het café in. Bij Café Belleman stonden de glazen cava, biertjes van de tap en flessen wijn al klaar om ons te voorzien van een mooie avond. Eerst even uitgebreid bijkletsen met iedereen, daarna met de voetjes van de vloer. De drank vloeide rijkelijk en niemand keek dan ook gek op toen er een blote bastenborrel werd ingezet door de mannen. Samen met al het testosteron vlogen de shirts door de lucht.


Inmiddels was Café de Belleman wel uitgespeeld en werd het tijd voor de volgende club. We vertrokken naar de Oude Beestenmarkt en stapten Club 69 binnen. Deze discotheek bleek een combinatie te zijn van een ouderwetse technobunker en een urban club. Beneden in de kelder werden er dance battles gehouden en boven werden grimmige technobeats gedraaid. We dansten tot de vroege ochtenduurtjes en toen het licht werd, vertrokken we weer naar het hotel. 

‘s Ochtends vroeg zagen we iedereen met kleine oogjes aan het ontbijt zitten. Er had vannacht geen stoelendans maar een beddendans plaatsgevonden. Slaapplekken werden geruild, sommige bedden bleven onbeslapen…

(Bowling)ballen vast en rrrollen maar
Nadat de nodige koffie, croissantjes en scrambled eggs naar binnen werden gewerkt, werd het tijd voor de volgende activiteit. De bussen werd voorgereden en we vertrokken naar O’Leary’s, een eventcenter met 18 bowlingbanen en  arcadegames. De bowlingteams werden gevormd en het bowlen kon beginnen. De selfieknop werd ook snel ontdekt, dus alle brakke Fonkianen waren zichtbaar op de schermen van de bowlingbaan. 

Bowlen bleek de perfecte HIIT workout, want in Gent zijn ze nog niet bekend met het concept climate control. Met ietwat rood aangelopen koppies werd het tijd voor een drankje. De bowlingballen werden ingeruild voor bitterballen en we namen plaats aan de tafels die voor Fonky gereserveerd waren. 


Na een aantal uurtjes gezellig borrelen, stonden de bussen alweer klaar om ons naar het eetcafé te brengen. In ‘De Kuip van Gent’ namen we plaats aan de verschillende dinertafels. Al snel werden de borden pasta bolognese, kip en scampi geserveerd. De porties bleken groot genoeg om heel België mee te voederen, dus we konden rollend terug naar het hotel. 

Klaarmaken voor de bonte avond
In de hotelkamers aangekomen was het tijd voor een korte powernap. Nadat we de binnenkant van onze oogleden even hadden bekeken, werden de verkleedoutfits uit de koffers getoverd. De bonte avond ging binnenkort beginnen! 

Echt een dikke shout out naar iedereen, want de verkleedoutfits waren om door een ringetje te halen. Fonky Groningen verscheen ten tonele als de volwaardige cast van Scooby Doo, Niek en Tom hadden een identiteitscrisis en gingen als elkaar en ook Sinterklaas nam een stoomboot eerder en vergezelde ons deze avond. Even snel een groepsfoto en de avond kon beginnen.

“Ze spreekt een beetje Frans, Duits….”
Bij Lux, een prachtige eventlocatie op een kwartiertje rijden van het hotel, stond alles al klaar om het feest te starten. De eerste foto’s werden gemaakt bij de Fonky Fotowall en de potjes beerpong waren in volle gang. De glazen cava stond klaar op de bar en inmiddels was het tijd voor een biercantus. We werden in teams ingedeeld en deden verschillende spelletjes. Maar toen kwam het mooiste element van de avond: de karaokeset! Na wat kleine opstartproblemen konden we los. Erol beet de spits af en legde de lat gelijk verrassend hoog met zijn schitterende optreden van het nummer ‘Frans Duits’.


De toon was gezet en iedereen kwam in verschillende teams het podium op om de sterren van de hemel te zingen. Van ‘Oyalele’ tot ‘Kleine Jongen’, alle hitjes passeerden de revue. De sfeer zat er goed in. Het werd inmiddels later en later en de vloer werd gladder en gladder… De bitterballen vlogen door de lucht en een aantal Fonkianen zijn wat blauwe plekken rijker. Helaas komt aan al het moois een eind. Om 01:00 uur stonden de bussen weer klaar om ons terug naar het hotel te vervoeren. 


Afterparty in Vijf voor Twaalf
Althans, naar het hotel… De Fonkianen zouden de Fonkianen niet zijn als ze niet nog op zoek gingen naar een feestje. Dus zo geschiedde. Met de harde kern van pak ‘m beet 25 Fonkianen gingen we de straten van Gent op, op zoek naar een avondprogramma. 

Gelukkig hebben wij de D van Doorzetter in ons woordenboek, dus al snel vonden we een kroeg waar we terecht konden. In café Vijf Voor Twaalf verzamelden alle Fonkianen die nog zin hadden in een drankje (of twee). Mooi om te benoemen is dat zelfs een Fonkiaan die al in bed lag, fomo kreeg en besloot een muntje op te gooien. Munt: ik blijf lekker in Café de Bedstee, kop: ik trek m’n kleren aan en duik de kroeg in. Hij gooide natuurlijk kop, dus hup; kleren aan en richting het café! Achteraf bleek ook directie de stoute schoenen te hebben aangetrokken; zij hadden een geheel eigen kroegentocht georganiseerd, niet wetende dat de rest van de groep twee cafés verderop stond. 

De volgende ochtend zaten we wederom brak en krokant aan het ontbijt. Om 12.00 uur was het tijd om onze zielen bij elkaar te rapen, de koffers in te pakken en uit te checken. Verloren schilderijen werden geretourneerd en we gingen weer richting huis. 

3G: Gedronken, gelachen en gedanst
Het was weer een weekend om nooit te vergeten. Er is gedronken, gelachen, gedanst en er zijn liefdesverklaringen uit onverwachte hoeken afgelegd. Goed om te zien dat de oude garde er alles aan deed om de nieuwe kantoormedewerkers een ‘warm welkom’ te geven. Zoals Niels al zei: “Het is belangrijk om de kloof tussen HQ en operatie te dichten.” En daar zijn we het helemaal mee eens.

Vergelijkbare berichten

  • | |

    Studententijd in Groningen

    Nadeige: “Ik weet niet precies wat jullie doen, maar ik wil hier ook werken.”. Hoe beleven Fonkianen hun studententijd? Tijdens de introductieweken van het nieuwe studiejaar zoeken we dit uit in de serie “Fonky in mijn studententijd”. We spreken Fonkianen uit verschillende studentensteden. Hieronder het verhaal van Nadeige over haar studententijd in Groningen. Hoe ervaar…

  • Fonky betaalt de schade: wat zou jij doen met €1000?

    De introweken zijn begonnen! Veel eerstejaars studenten zijn nu op zoek naar De Ultieme Studentenbaan en tijdens de introweken maak je bij Fonky kans op €1000. Maar, wat kan je allemaal met €1000 doen? We vroegen het onze Fonkianen en delen hieronder de leukste antwoorden.  1. Met gierende banden vertrekken naar een land waar de…

  • |

    VAN FONK NAAR FLAME – HET PALESTINA FONDS

    Jaarlijks zorgt Fonky ervoor dat goede doelen of projecten worden ondersteund via ons ‘Van Fonk naar Flame’ donatieprogramma. Onze eigen Fonkianen denken mee over waar het geld naartoe gaat, en dit jaar heeft Fonkiaan Selin Sir het Palestina Fonds van Plant een Olijfboom aangedragen. We wilden graag weten waarom dit doel haar zo raakte. OVER…