Zo zag de eerste Fonky Ski-trip eruit!

Al jaren werd erover gesproken… Hoe sick zou het zijn als we met alle collega’s van het kantoor zouden gaan skiën? Tijdens de kwartaalmeeting van Q4 (in oktober 2021) werd deze droom eindelijk werkelijkheid. In de presentatiezaal van SnowWorld werd namelijk de Salesgame van Q4 bekendgemaakt…. En hoe. Gehuld in zijn schnellste skipak en gewapend met flesjes flügels en sterretjes, betrad onze Facilitair Medewerker Niels de zaal. ‘Mama Lauda’ knalde door de speakers en het hoge woord was er eindelijk uit: de eerst editie van de Fonky ski-trip zou in maart gaan plaatsvinden! Van 16 tot 20 maart 2022 zouden de pistes in Saalbach-Hinterglemm Fonkiaans blauw kleuren, met de komst van onze kantoormedewerkers op de latten…

Een bussie, een bussie, een bussie vol Fonkianen…
Dinsdagavond 15 maart was het zover. De Fonky Ski-trip kon beginnen! Bepakt en bezakt stonden onze kantoormedewerkers klaar voor de busreis richting Oostenrijk. De koffers werden ingeladen in de bus en waar de ene collega een weekendtasje met twee onderbroeken meenam, had de ander genoeg bagage voor een maand vakantie op Bali. Eenmaal ingeladen en wel konden we vertrekken.

Jetzt geht’s los in Saalbach
Na een lange (de chauffeur vond het zo gezellig dat ze nog twee uur rondjes heeft gereden in Keulen) en slapeloze (dankzij wat ouderwets Gronings zuipgeweld…) rit kwamen we om 11.00 uur ‘s ochtends eindelijk aan in Hinterglemm. Het hotel waar we zouden verblijven bleek echt op een toplocatie te zitten, op steenworp afstand van de gondel en apres-ski tent genaamd ‘Goaßstall’. Dat betekent rollend naar huis!

“Geskied, gelachen, geleefd! Ik heb de Fonky Family tijdens deze trip nóg beter leren kennen.” – Chaerlyne-Lian (Data Protection Medewerker)

Na een welkomstwoord van Niels gingen we door naar de skiverhuur. De skipassen werden uitgedeeld en hoppa: ready to go! Alle Fonkianen (collega’s, red.) verspreidden zich over het skigebied; de ene groep besloot direct wat de pistes te pakken, terwijl de ander het zichzelf comfortabel maakte met wat biertjes in de dichtstbijzijnde kroeg. De dag vloog voorbij en aan het eind van de middag werd er afgesproken in de Goaßstall voor een gezamenlijke après-ski.

Knallende verrassing
In de Goaßstall waren onze Fonkianen in topconditie. Het regende jägerbombs en de stemming zat er goed in. Om 20.00 uur sloot de Goaßstall en was het uit met de pret. Althans dat dachten we… Onze Facilitair Manager Timo bleek nog een verrassing voor ons in petto te hebben. Vanaf de parkeerplaats verzorgde hij een leipe vuurwerkshow waar heel Saalbach van mee kon genieten. Na deze spectaculaire show werd het feestje nog doorgezet in bar Hexenhäusl. Langzaam druppelde iedereen af richting het hotel. Nog een afterparty op het balkon van Hotel Pinzgauerhof en daarna was het de hoogste tijd voor Café de Bedstee.

Team Pizzapunt of Team Carven?
Na een welverdiend schoonheidsslaapje brak dag twee aan. ‘s Ochtends vroeg vulde de ontbijtzaal zich met hongerige Fonkianen. De bodem werd gelegd en al snel vertrokken de fanatieke skiërs en boarders richting de gondel voor wat vers geprepareerde pistes. Voor de minder ervaren wintersporters werd het tijd voor hun eerste lesje op de latten, gegeven door onze favoriete skileraren Niels en Sacha.

Iedereen trok vandaag lekker z’n eigen plan, om vervolgens ergens gezamenlijk te lunchen op de pistes. De Oostenrijkse cuisine werd uitgebreid getest met grote porties schnitzels, cordon bleus en heerlijke Kaiserschmarrn.

“Fonky heeft echt een hele vette eerste editie neergezet! Deze ski-trip wordt echt lastig te overtreffen…”-  Bernice (Online Marketeer)

‘Ik heb al jaren, een kop zonder haren’
‘s Middags werd er afgesproken op het inmiddels bekende thuishonk;  de Goaßstall. We vielen met onze neus in de boter, want De Lawineboys traden op! Met hitjes ‘Sex Met Die Kale’, ‘Joost’ en ‘Sweet Caroline’ kregen deze mannen de hele tent op z’n kop. Dit is natuurlijk wel aan onze Fonkianen besteed… Van al dat (apres)skiën krijgt de mens honger, dus na de vuurwerkshow van Timo vertrokken we richting het hotel voor een pizzabuffet.

Ze spreekt een beetje Frans… Duits…
Nadat de magen gevuld waren, werd het tijd voor het avondprogramma. Onze lieftallige Demi, inmiddels verkleed in een prachtig flügelpak, had een pubquiz voorbereid. Gepaard met een gezonde dosis wedstrijdspanning ging de quiz van start. De gemoederen liepen hoog op toen Erol en Ismar de strijd met elkaar aan gingen tijdens een adt-wedstrijd, waarbij Erol aanzienlijk sneller bleek dan zijn tegenstander… Extatisch door zijn overwinning gaf Erol wederom zijn befaamde ‘Frans Duijts’-optreden. Heel Saalbach kon meegenieten van de show en het bleef nog lang onrustig in Hotel Pinzgauerhof die avond…

Vlaggenparade op de piste
De pubquiz-avond bleek er bij menig Fonkiaan te hebben ingehakt; de ontbijtzaal was aanzienlijk rustiger dan de dag ervoor. Na her en der wat opstartproblemen en belangrijke afwegingen (‘draai ik nog een keertje om of pak ik die eerste lift omhoog?’) stonden onze Fonkianen uiteindelijk allemaal weer op de latten.

“Het was mijn eerste keer skiën en après-skiën. In het één was ik heel goed, in het ander heel slecht. Raad je het goed, dan mag je met mij op date.” – Timothy (ICT Medewerker)

Team Marketing was ondertussen druk bezig met ‘Project Vlaggenparade’. De beste skiërs en boarders van het kantoor werden geselecteerd voor het maken van wat vette shots. Bovenaan de piste kreeg iedereen de vlag van zijn of haar vestiging, om gezamenlijk wat afdalingen te maken. We hebben niet gelogen toen we zeiden dat de pistes Fonkiaans blauw kleurden…

Rodelahiti!
Na een lekker dagje skiën werd het tijd voor het avondprogramma. Met een pistebully reden we de berg op voor een avondje vleesfonduen in een ouderwets gezellig Oostenrijks restaurant.

Eenmaal uitgegeten vroeg men zich af hoe we weer beneden kwamen… Met een rodelslee natuurlijk! Dezelfde weg die we omhoog waren gereden met de pistebully, werd nu naar beneden gesleed. Met 180 linkerbaan vlogen onze Fonkianen in het donker terug naar beneden. Beneden stond de bus al klaar voor de laatste meters naar het hotel. De Sjaak Afhakers onder ons besloten om naar de hotelkamer te gaan en de rest begaf zich richting de Hexenhäusl om de vleesfondue weg te spoelen met wat biertjes.

De laatste dag
Zaterdag was alweer de laatste dag van de ski-trip. De ontbijtzaal bleek (weinig verrassend natuurlijk) nog leger dan voorgaande dagen. Ietwat katerig en met kleine oogjes werden de laatste skiplannen gesmeed. De fanatiekelingen onder ons besloten nog wat pistes te pakken, team Pizzapunt koos eieren voor hun geld en speelde de lokale horeca nog een keer uit en een aantal mensen vertrok na de lunch weer met de auto richting Nederland.

Met het laatste beetje energie in onze tenen besloten we ‘s middags nog een keer te laten zien wat Fonky in huis had tijdens de après ski. De Goaßstall werd ingewisseld voor ‘Der Schwarzacher’ en de laatste euro’s werden stukgeslagen op de bar.

“Ik ga niet voor je liegen. Dit was echt mijn beste stageweek ooit!” – Kamiel (Stagiair Marketing & Communicatie)

Fonky Family hechter dan ooit
Nadat Der Schwarzacher uitgespeeld was, stond om acht uur de bus klaar voor vertrek. De koffers werden ingeladen, de skipakken ingewisseld voor een comfortabele bus outfit en de reis naar huis begon. Na een pitstop bij ieders all time favorite restaurant ‘De Gele Bogen’ (de Mac) besloten de meeste Fonkianen om de binnenkant van hun oogleden te bekijken. Bekaf, maar vol nieuwe ervaringen vertrokken we richting huis. De Fonky ski-trip zit er op, maar de Fonky Family is hechter dan ooit…

P.S. Nog even nagenieten? Hier vind je alle foto’s van deze onvergetelijke trip.