Nina groeide door van Sales Agent tot Media Designer
Ik vertelde een vriend dat ik niet begreep waarom hij in de sales werkte. Dat leek me echt niets voor mij.
Nina Wolff
Nina vertelt hoe ze van Sales Agent is doorgegroeid tot Media Designer
Hoi Nina, vertel eens. Hoe ben je bij Fonky begonnen?
Dat is een grappig verhaal. Ik was met een vriend, Timothy, een drankje aan het drinken en hij vertelde over Fonky. We raakten er over aan de praat en ik vertelde hem dat ik niet begreep waarom hij in de sales werkte. Dat leek me echt niets voor mij. Toch probeerde hij mij over te halen. Dat is hem uiteindelijk gelukt, dus ik besloot om te solliciteren en toen ben ik aangenomen.
Toen ben je begonnen op straat als…?
Als deur-aan-deur verkoper.
Je bent doorgegroeid van de sales op straat naar een beller in het Contactteam tot Junior Designer in het Marketing & Communicatie team. Best wel uniek! Hoe is dat gegaan?
Ik werkte inmiddels al een tijdje op straat en voormalig Recruiter, Estee, vroeg me of het Contactteam niet iets voor mij is. Dat leek me wel wat. Dus toen ben ik in het Contactteam gekomen op het hoofdkantoor van Fonky, waardoor ik Kimball van het Marketing & Communicatie team heb ontmoet. We raakten aan de praat op het Fonky Feest over wat we allemaal in het dagelijkse leven deden. Hij vertelde me dat Fonky nog mensen zocht voor het Marketing & Communicatie team. In de eerste instantie zei dat het me niet ging lukken om naast het Contactteam en het op straat staan, om dan ook nog in het Marketing & Communicatie team te werken. Op dat moment had ik een tussen-half-jaar. Ik werd gevraagd om die vacature te plaatsen op de Facebookpagina van mijn studie en toen dacht ik “Waarom doe ik dit niet gewoon?” en toen heb ik toch zelf gesolliciteerd.
Binnen het Marketing & Communicatie team ben ik verantwoordelijk voor zowel interne als externe media uitingen van Fonky.
Nina Wolff
Wat doe je binnen het Marketing & Communicatie team?
Binnen het Marketing & Communicatie team ben ik verantwoordelijk voor zowel interne als externe media uitingen van Fonky. Dat omvat bijvoorbeeld het ontwerpen van posters voor salesgames die wervers zien en het maken van externe communicatie uitingen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen bij Fonky komen werken.
Is dat uniek als student binnen jouw opleiding om al meteen in het werkveld actief te zijn naast je studie?
Dat vind ik lastig om te zeggen, maar een groot deel van mijn studiegenoten hebben wel ervaring met wat freelance werk. Ik denk dat het een beetje 50/50 is, omdat er mensen zijn die zijn blijven plakken bij hun stagebedrijf. Maar ik denk dat het niet zo vaak voorkomt dat studiegenoten buiten hun stage om een bijbaantje in het werkveld krijgen. Ook omdat ik ineens drie bijbaantjes bij één bedrijf had. Dat is wel uniek.
Mis je het om op straat in de sales te werken nog wel eens?
Ik mis de gezelligheid van het straatwerken wel. Bijvoorbeeld onderdeel van de poule zijn. Ja, en de types die je tegenkomt op straat of bij een museum, maar vooral de mensen die je blij maakt. Dat vond ik wel erg leuk.
Uit je comfort zone stappen en op je bek durven te gaan. Daar leer je het meeste van.
Nina Wolff
Wat is een hoogtepunt voor jou uit je Fonky carrière tot nu toe?
Het zien van mijn uitingen op het Fonky Seminar is toch wel een hoogtepunt, want naast de mapjes die ik ontworpen heb, zie ik de uitingen die ik maak voor de vestigingen eigenlijk nooit. Dus het zien van de banners, sponsorwall en de poster voor de winactie op het Fonky Seminar seminar was echt een hoogtepunt. Ja, dat is leuk om het te zien. Het viel allemaal in elkaar.
Wat voor advies zou je ambitieuze studenten geven?
Toch om wel uit je comfort zone te stappen en op je bek durven te gaan, omdat je daar toch wel het meeste van leert in plaats van je vasthouden aan wat je al kent en waar je goed in bent. Dus ik raad aan om je horizon wat te verbreden.